2.4 Opleiding en werving
We richten ons op stevige basiskennis en communicatieve vaardigheden:
|
De GBLT Academie, ons intern opleidingsprogramma, gaf in 2018 voorrang aan basiskennis en communicatieve vaardigheden. De helft van de medewerkers heeft de training Klantgericht schrijven en de cursus Spellen gevolgd. 90% van de medewerkers heeft deelgenomen aan de module Continuïteit en Beveiliging, een module van de basiscursus. Diverse onderdelen van de basiscursus (e-learning) kwamen met vertraging beschikbaar. Hierdoor is het deelnamepercentage over 2018 voor de overige modules ongeveer 24%. 35 mensen hebben de cursus Basisregistraties gevolgd. De kennis op het vakgebied is verstevigd doordat 22 mensen actualiteitendagen hebben gevolgd. De cursus voor medewerkers van de frontoffice is geactualiseerd en uitgebreid met een onderdeel klantgerichtheid.
In 2018 hebben we geïnvesteerd in de organisatie van de GBLT Academie. Dit hebben we gedaan door:
- een medewerker vrij te maken voor de rol van opleidingssecretaris;
- de inventarisatie van de leerbehoeftes te verbeteren.