Jaarstukken 2018

Overige ontwikkelingen in de organisatie

Klachten

Klachten
GBLT heeft in 2018 in totaal 577 klachten ontvangen. Dit is toename van 12% ten opzichte van 2017. Het merendeel van deze klachten hebben we via de informele weg opgelost. 57 klachten zijn formeel afgehandeld. Dit betekent  een daling van 65% ten opzichte van 2017. We hebben op 1 januari 2019 nog 11 klachten van 2018 in behandeling.

In 2018 hebben we geïnvesteerd in opleiding en coaching van onze medewerkers in klantvriendelijkheid en persoonlijk benadering. Dit heeft er toe geleid dat we in 2018 75% minder bejegeningsklachten hebben ontvangen ten opzichte van 2017. Daarnaast heeft in 2018 de Nationale ombudsman 52 klachten ontvangen over GBLT. Hiervan zijn 43 klachten niet in onderzoek genomen en 9 klachten zijn tussentijds beëindigd via interventie.

ga terug