Jaarstukken 2018

Overige ontwikkelingen in de organisatie

Telefonie en digitaal

Telefonie en digitaal
Het aantal inkomende telefoontjes is in 2018 met 27% gedaald ten opzichte van 2017. Deze daling komt door:

  • de verbetering van kwaliteit in het aanslagproces;
  • onze communicatie;
  • een toename van het gebruik van onze digitale kanalen;
  • de digitale assistent.

telefonie

2018

2017

Inkomende telefoontjes

221.494

302.322

Bereikbaarheid

88%

94%

Afhandeltijd in seconden

353

317

Het percentage beantwoorde telefoontjes in 2018 is ten opzichte van 2017 afgenomen van 94% naar 88%. Door een kwaliteitsverbetering in de gespreksvoering is de gemiddelde afhandeltijd van gesprekken hoger dan in 2017. Een persoonlijke benadering en klantvriendelijkheid kosten meer tijd. Door een toename in kennis van de medewerkers Frontoffice zijn we beter in staat de klant in één gesprek te helpen (First Time Right). Anderzijds heeft de grote uitstroom van medewerkers van de flexibele schil impact op de bereikbaarheid gehad.

digitaal

2018

2017

Aantal bezoekers website GBLT

532.413

512.776

Berichtenbox van Mijn Overheid

896.947

774.696

Mijn Loket

173.373

186.843

Totaal

1.602.733

1.474.315

ga terug